onsdag 15 juni 2016

Blommor - ATC-utmaning 15 juni - 15 juli 2016

Det är dags för en ny ATC-utmaning. Blommor är alltid trevligt, eller hur? Ni kan välja att göra ert ATC i vilken stil ni vill, använda vilka tekniker ni vill så länge där tydligt syns blommor på ert/era ATC.

Jag valde att göra ett ATC i mixed media stil. Jag plockade fram lite olika spray i färger jag vet blir snygga ihop, jag letade också fram lite äldre rosor som jag gjorde för något år sedan, lite knappar i olika storlekar, några bitar band och spets. Färgerna på de olika sakerna spelar ingen roll, jag ska ju använda Gesso.























Det tog lite tid men jag blev nöjd till slut. Är ni nyfikna på hur jag gjorde? Då får ni vänta några dagar till, redigering kan ibland ta sin lilla tid och sen är det ju invigning av Bageriet - Skaparlustens butik har ju utökats med en ny stor fin kurslokal.

Så, välkomna tillbaka om några dagar.

/ Marie

**********

Det finns vissa regler när det gäller ATC men eftersom vi inte byter i ordets egentliga mening så är det bara storleken som är ett krav.
  • Måste vara 2,5 inch x 3,5 inch varken mer eller mindre, vilket i cm blir 6,4 cm x 8,9 cm. Formatet gör att korten passar i samlarplastfickor som finns att köpa för fotbolls- /ishockeybilder eller visitkort.
  • ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Alla ATC-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. Serier ska numreras.
  • ATC byts, säljs inte.
Sammanfattning:
Tema: Blommor
Period:15 juni - 15 juli 2016
Vill du vara med och leka så skapa ett eller flera ATC, fotografera det, skicka fotot tillsammans med ditt namn till mig på mailadress:  atcskaparlusten@gmail.com senast 15 juli 2016 så lägger jag upp ert foto i ett inlägg på Skaparlustens blogg någon dag efter tiden gått ut.

Ska bli roligt att se vad ni hittar på.

Ha en bra dag!

PS: Nytt tema presenteras 15 juli 2016 här på bloggen. DS

Nyfikna på tidigare byten, klicka på ATC-byte under Etiketter lite högre upp på höger sida.

Inga kommentarer: