torsdag 16 mars 2017

ATC-parad där alla kan sjunga med...

Då var det dags för månades uppvisning denna gången kan vi nynna med i texterna, förhoppningsvis.
Temat var "Sångtext" - vad inspirerar dig? Det jag tycker är riktigt roligt är att ingen har blivit inspirerad av samma låtar. Vilka härliga tolkningar!

**********

1. Gitte Johansson berättar: " Jag lekte lite med gesso och resist teknik och fick för mig att det liknade gammalt porslin. Då dök denna textraden från en Roxette låt upp i mitt huvud". Gitte har använt en stencil från Tim Holtz och en stämpel från My Minds Eye. Bakgrunden, stämpel och fjäril är alla färglagda med samma blå färg.

Sångtext: Like China in my hands.
Artist: Roxette























**********

2. Charlotta Johansson berättar att när hon väl kom igång så blev det inte ett ATC utan två.

ATC 1 "Lemon-tree" : trädet är en Quickutz dies och Charlotta använde ett dubbelsidigt papper och använde sig av båda sidorna. En liten textremsa med en del av refrängen blev en extra "focal point".

Sångtext: Lemon-tree
Artist: Fool's Garden






















ATC 2 - "Sunshine in my pocket"
Charlotta berättar för oss: "En sol i gul cardstock, klistrad på notpapper och en jeansficka med sydda sömmar. Motivet är text från låtens refräng"

Sångtext: Can't stop this feeling
Artist: Justin Timberlake























**********

3. Åsa Blomgren fick också ihop två ATC.

ATC nr 1: Åsa berättar: " Inspiration från Johnny Cash låt Ring of fire, allt gjort i carstock. Ringen är en dies och sedan ritade jag eldflammor runt om som jag sedan klippte ut. Lite fler ritade eldsflammor på 3D-kuddar. Målade rött på orange papper och markerade med svart penna och avslutade med glossay accent"


Sångtext: Ring of Fire
Artist: Johnny Cash























ATC nr 2: Åsa fortsätter berätta för oss: " Mitt andra ATC med inspiration från en Blondie låt. Utgick från ett glashjärta som jag limmade på vitt papper. Blandade svart chalkboard med crackle paint. Torkade och lade sen på inka gold för lite shimmer och svart penna för att höja krackeleringen. Alla bokstäver tror jag kommer från  archival paperpad,  om jag inte har fel för mej"

Sångtext: Heart of glass
Artist: Blondie
























**********

4. Annika Hedre har följt trenden och också skapat två stycken ATC.

ATC nr 1:  Annika berättar: "Mitt första ATC är inspirerat av två låtar: Imagine av John Lennon och What a Wonderful world sjungen av Louis Armstrong.

Sångtext: Imagine och What a Wonderful world
Artist: John Lennon och Louis Armstrong
























ATC nr 2: också Annikas andra ATC är inspirerat av två låtar: Tears in Heaven med Eric Clapton och Raindrops keep falling on my head av Burt Bacharach. Det blev ett mixed media ATC där Annika använt bl.a. distress paint, gesso, multimedium matte, glitterdrops m.m.

Sångtext:  Tears in Heaven och Raindrops keep falling on my head
Artist: Eric Clapton och Burt Bacharach






















**********
 
5. Jenny Ditt-Linda Sundström med inspirerad av Ed Sheeran. Det blev ett härligt blått ATC. Jenny berättar: "Jag har använt distress spray stain i bakgrunden och sedan en stämpel. Tim Holtz dress form die och lite embossing pulver på den."

Sångtext: Shape of you
Artist: Ed Sheeran



 



















**********

Vårt nya tema för utmaningen 15 mars - 15 april är "Manligt och kvinnligt". Ni hittar mer information HÄR i ett inlägg 2017-03-15

Välkomna att vara med i vår utmaning!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar