söndag 14 maj 2017

Återvinning! Glasburk #3

Det finns verkligen mycket roligt man kan göra med en tom glasburk, i vilken storlek man vill. Jag har valt en lite mindre dels för att det är lättare att visa under kameran men också för att jag behövde en ljuslykta.















Det blir verkligen vackert när man tänder ljuset i burken och ingen kan tro att det egentligen är något man skulle lämnat till återvinning. Den lyser upp min hylla vid mitt köksbord på ett trevligt och lite shabby shic stil.





















 
Tekniken jag använde på min tredje glasburk är decoupage. Välkomna in i filmens värld så visar jag er hur jag gjorde min lilla glaslykta.



Ha en riktigt trevlig och kreativ dag!

Material
Glasburk
"Vanlig" servett eller varför inte Servetter med vintage motiv
Virkad spets ex bomullsspets från Reprint
Tvinnat band
Silikonform Trio med fjärilar från WOW  (min form är blå men ny sändning och den är nu rosa) 
Creative Paperclay stor förpackning - finns i en mindre förpackning också
eller Martha Stewarts lera
Decoupage lim stor flaska - finns också i mindre flaska  Limmet finns i både Glossy och Matt.
Vit Gesso från Finnabair/Prima eller vit akrylfärg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar