söndag 7 maj 2017

"Spring" - maj månad 2017

Vår eller försommar - det kan vara vilket som under maj månad. Värme, sol, glass, picknick, promenader kanske t o m ett dopp.

Vårt färgtema s.k Mood board för maj månad utstrålar alla detta med sina vackra, ljusa pastelltoner - eller ni kanske ser lite mer mustiga toner av färgerna? det är fritt att tolka hur man vill.

Så här blev min tolkning av Mood board, skiss och utmaningsstegen för maj månad.















Moodboarden och skissen såg ut så här:
















Som vanligt spelade jag in medan jag gjorde min sida. Välkomna in till YouTube för att se hur jag tog mig an maj månads utmaning:


Ha en härlig, kreativ dag!

/ Marie

Material:
Mixed Media papper av något slag.
Gesso ex från Liquitex eller från Finnabair White Heavy Gesso
Akrylfärg i aprikos och mintgrönt
Silikonpensel från Finnabair
Decoupage lim
Bakgrundsstämplar KaiserCraft Script, KaiserCraft Crackle, Liten text från Prima
Stämpeldynor Versa Craft Mini Apricot och grön/Celadon
Stenciler, Mini Rosetta TCW och stencil med text
Mini ink blending tool från Ranger
Vit akrylfärg från ex Studio
Solfjäderpensel
Distress ink från Prima/Ingvild Bolme "Pastel Green"
Vit penna
Svart album




Inga kommentarer: