söndag 4 juni 2017

"Bloom" - art journal juni 2017

Idag är det dags för mig att visa er min tolkning av vårt färgtema, vår skiss och våra utmaningssteg för juni månad.

Hur tycker ni färgtemat känns? Det känns som att det är en färgkombination man kan göra mycket roligt med.

Så här blev min första tolkning

















Som vanligt lät jag kameran "rulla" medan jag gjorde min sida, välkomna in till filmens värld:



Ha en bra dag!

/ Marie

Material: (reservation för att något kan vara slutsålt)

Mixed media papper eller art journal. Ny storlek från Canson som i ungefär samma storlek som det pappret jag använder: XL Mixed Media 7 x10"
Pappersrester
Decoupage lim
Silikonpensel
Vit Gesso ex Heavy White Gesso från Finnabair
Skumgummiroller stor eller liten
Akrylfärger
Bakgrundsstämplar ex Kaiser Craft "Script" och "Crackle", lite textstämpel som jag tror kommer från Prima.
StazOn Black Jet
Vit akrylfärg
Solfjäderspensel
Stencil:
Numbers från 7 Dots Studio
Text ex "Art is..."
Blomma från Donna Downey
Röd färg från Finnabair
Grön färg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar