söndag 18 juni 2017

Flip album - Ljust och rosa - Quick & Easy projekt

Det var ett tag sedan jag gjorde ett s.k flipalbum men jag fick en förfrågan från en äldre dam om jag kunde göra ett till henne. Önskemålet var att det skulle vara ljust och gärna i rosa toner, lite blommor som dekoration. Jag fick 5 foto och önskemålet var också att det skulle kunna stå upp och samtidigt visa upp fotona.

Jag tänkte och ritade, mätte foto och tänkte lite till. Det som ställde till det vara att fotona var i liggande format och mitt flipalbum som jag brukar göra är bäst till stående format på fotona. Men - det blev ett album till slut.

     

















Ljust ✓
Rosa toner ✓
Blommor ✓
Plats för liggande format på foto ✓
Kan stå och visa upp foto ✓

Jag visar er gärna insida av albumet, och jag lät kameran gå medan jag gjorde albumet så idag är det både visning av albumet och en tutorial.  Välkomna in till YouTube:


Ha en bra dag!

/ Marie

Material: (Reservation för ev utsålt)

Cardstock Paper Accents
Mönsterpapper - Från mina sparade papper.
Prima Medaljong spets (slut)
Blommor 49 and Market mörk rosa och lite andra blommor
Bling
Seambinding till stängning
Spellbinders die för ramar till foto
Snygg kant Die från Die Namics
Artemio label punch


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar