söndag 3 september 2017

Att altra en canvas - projekt #1

Om man har gjort någonting som man absolut inte är nöjd med och som verkar hopplöst att rädda - vad gör man då? Vi brukar skoja om att "det finns ju alltid svart gesso". Man har ett val att göra, antingen sparar man sitt verk som en påminnelse om att man blir bättre och bättre eller så gör man om det s.k altrar det.

2013 gjorde jag en tavla, på skoj efter en fest vi hade på mitt arbete. Temat var "Orange" och min tavla gick alltså i denna för mig väldigt jobbiga färg. Det var ju inte meningen att det skulle bli något mästerverk, vilket det inte blev heller.

EFTER:


















Svart Gesso och akrylfärger från Finnabair samt lite annat smått och gott. Nyfikna på hur min canvas såg ut före? Då är ni välkomna in till YouTube så visar jag er och så kan ni se min plan A som jag fick överge och gå vidare till plan B:


Detta var mitt projekt #1. Hur många projekt finns det, kanske ni undrar? Några till.... i alla fall.

Ha en bra dag!

/Marie

Material: (reservation för att något kan vara slutsålt)

En canvas du inte är nöjd med - går bra med en ny också.
Diverse blommor, knappar, metall och annat med rolig struktur och form.
Svart Heavy Gesso från Finnabair
Akrylfärg från Finnabair Art Alchemy Acrylic paint Fresh Orange och Rusty Red
Prima Vintage Art Décor Mould - Baroque 3 till blomman. (Temporarily out of stock enl Prima)
Prima Vintage Art Décor Mould - Baroque 6 till klockan. (Temporarily out of stock enl Prima)
Lera, Creative Paperclay
Tim Holtz die Ornate Frame
3D Balls från PowerTex Small och 3D Balls large










Inga kommentarer: