söndag 10 september 2017

Låt mig presentera - Mr Grey Rust

Ny månad, nytt färgtema, ny skiss och nya utmaningssteg - det händer mycket i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner

Jag har skapat en sida i min art journal. Som vanligt, i alla fall när det gäller mig, så blir jag lite tveksam och tvivlande någonstans i mitten av stegen. Blir det bra? Ska jag börja om? Men - om man fortsätter så brukar det ordna upp sig.














Jag började med att ta fram färg, spray och annat som jag hade som höll sig till färgtemat, grått och orange/rost. Eftersom grått kan komma i många olika nyanser från det mörka till det ljusa, tog jag det försiktigt och sprayade från ljust till mörkt. Sprayflaska med vatten och en hushållsrulle nära till hands, fall i fall. På mitt frikort = gör vad du vill, använde jag Tim Holtz Lattice Framework Die, Nuvo Crystal Drops och t o m lite Stickles.

Vill du se hur jag tog mig an de olika utmaningsstegen och skapade min sida? Välkomna in till YouTube för en video:


Ha en härlig, kreativ dag!

/ Marie

Material:

Art journal Canson XL Mixed Media Spiral 7x10 (jag river ut ett papper för att sedan limma det i mitt svarta album) finns i större storlek också 9x12
Maskeringstejp
Bakgrunsstämplar: lite text, Crackle av KaiserCraft, bubblor
Stenciler: Klockor från Prima (en äldre stencil), Diamanter från TCW
Clear Gesso från Finnabair/Prima
White Heavy Gesso från Finnabair/Prima
Spray:
13arts Chalk Grey
Dylusions Ink Spray Slate Grey
Tattered Angels Graphite (hittade i mina gömmar)
Tattered Angels Tiger Lily (hittade i mina gömmor)
Lindy's Stamp Gang Starburst Canna Lily Burnt Orange
Alchemy Acrylic Paint Metallique Silver Spoon från Finnabair/Prima
Alchemy Metallique Wax Rich Copper från Finnabair/Prima
Nuvo Crystal Drops Copper Penny
Stickles Copper från Ranger, en av de få stickles jag äger.
Tim Holtz Die Lattice Framework

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar