söndag 12 november 2017

Sju kort i stilen Vintage - av ett cardstock och ett mönsterpapper!

Om man har ett cardstock och ett mönsterpapper - kan man göra någonting med det? Ja, och idag tänkte jag visa er hur.

Jag har gjort 7 kort i storlek A6 och som grund bara använt ett cardstock och ett vacker mönsterpapper från Primas kollektion "Vintage Emporium Collection".















Har man lite material får man verkligen vara kreativ. Jag kompletterade med fina etiketter från Reprint, seembindning, spets och lite Crystal Drops från Nuvo. Fram åkte också en gammal punch från Nellie Snellen och naturligtvis min fina hörnpunch från EK.

Jag är lite återhållsam när jag dekorerar mina kort för jag vill att de ska kunna skickas med vanlig post - men vill man ha blommor och mer dekorationer är de en bra grund att bygga på.

Kortstil nr 1:























Kortstil nr 2:























Kortstil nr 3:






















Välkomna in till YouTube där jag visar och förklarar:


Ha en bra dag!

Material:
Cardstock Papier "Sand"
Vintage Emporium från Prima "Puccini"
Etiketter från Reprint - många att välja mellan men bl a: Labels - My Rosegarden Collection och Labels - Vintage Rose Collection
Spets från mina egna lådor
Seembinding
Snöre
Embossingfolders från Creative Expressions: Regal Checkerboard och Sweet Cherries
Bling också från mina lådor.
Nuvo Crystal Drops
Liquid Pearls från Ranger
Fyrkantsstans - men går naturligtvis bra att skära/klippa också.
Bladstans från Nellie Snellen (gammal och älskad))
Hörnstans från EK (också gammal och älskad)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar